laupäev, 12. september 2015

Oma saavutused ja refleksioon - nädal 2

Pidada mingeid tehtud töid või läbielatud sündmusi mingiteks saavutusteks on äärmiselt keeruline. See, et ma sain sisse ülikooli võib paljude meelest pidada juba saavutuseks. Ise ma aga nii ei arva. Tõeline saavutus oleks ikka midagi sellist millest saavad kasu rohkemad inimesed kui vaid mina ise. Kui ma loon mingi rakenduse või lahenduse mida kasutavad mitmed inimesed ning see muudab nende elu lihtsamaks või paremaks, siis vot see on saavutus. Loodetavasti on veel mul palju aega veel ees, et selline asi luua mida tõeliseks saavutuseks pidada.
Kui aga läheneda natuke maalähedamaselt ning mitte vaadata ainult tähtede poole sirutavaid lahendusi saavutusteks, siis on nii mõndagi asju millest valida. Nagu gümnaasiumi lõpetamine, enda pidev harimine, tööle saamine, ülikooli astumine. Paljustki need sündmused on lähiajal toimunud. Mida ma aga eelnevad aastad tegin siis? Ega lapsepõlves tehtu meid väga ei mõjutagi. Oluline on see mis me siin ja praegu teeme. Praegu on ülikool minu põhiline keskendumist nõudev tegevus. Olen endale selgeks teinud, et just see on see koht kust ma võin saada selle tõuke, et just eelnevalt mainitud saavutuste poole pürgida. Seega palun pöörduda minu poole sama küsimusega mõne aasta pärast. Ehk siis on mul midagi rohkemat välja tuua.

Mida ma saavutasin?
Ühesõnaga pole veel midagi suurt saavutanud. Ei hakka siin midagi keerutama vaid ütlen nii kuidas asjad on.

Kui hästi ma seda tegin?
Enda arvates teen ma kõiki asju nii hästi kui ma enda võimete piires suudan. Lõplik otsus tuleb ikka ülevalt poolt mis tasemel ma asjad tegelikult lahendasin.

Mida ma sellest õppisin?
Õppisin, et on veel palju maad käia ja veel enam kui palju õppida.

Mida võiksin paremini teha?
Mitte olla nii laisk ning otsida rohkem väljakutsuvaid tegevusi, et saada oskusi ning teadmisi. Nendega saaks läheneda probleemidele ja lahendustele innovaatilisemalt ning seeläbi saavutada midagi tõeliselt saavutamist väärt.

Kuidas ma saaksin paremini teha?
Selle "kuidas" leidmine on keeruline. Kui just ühel hommikul üles ei ärka ning teadmine, kui välk selgest taevast pähe ei karga, et vot just selle asja tegin valesti.

Link Ülesandele

4 kommentaari:

  1. Mulle nii meeldib kui kahe jalaga maa peal sa oled. Samas give yourself some credit :)

    VastaKustuta
  2. Tänan ülesande eest. Päris nõuetele vastavaks seda lugeda ei saa, kuna saavutust ennast ise analüüsitud ei ole. Olen nõus eelmise vastajaga - ärge olge enda vastu karm, kindlasti on ka teie elus oluliseid saavutusi.

    VastaKustuta
  3. Päris huvitavad mõted sul tekkisid, oli väga meeldiv lugeda. Ma usun, et sinu kõige suuremad saavutused veel tulevad ja ma ei usu, et sul neid üldse ei ole. Sa oled ülikoolis, see on päris suur saavutus ka :) Mõned üldse pärast gümnaasiumit mitte midagi ei tee ja üldse ülikooli sisse astuda ei saa. Ära alanda oma saavutusi! :)

    VastaKustuta
  4. Toredalt kirjutatud tekst. Nõustun Aleksanderiga - suuremad saavutused alles tulevad, praeguseid saavutusi ei ole mõtet alahinnata.

    VastaKustuta